joi, 14 mai 2009

Presa din R. Moldova ne informează sau ne duce in eroare?

De opt ani cetăţenii R. Moldova nu mai au nici un drept în ţara lor. Nu au nici cel puţin dreptul de a fi informaţi corect. Presa este manipulată iar informaţia eronată. Este cunoscut faptul că - în general, presa poate conţine şi informaţii mai puţin reale dar în ţările dezvoltate acest lucru este rar întîlnit în timp ce la noi a devenit un fenomen. Chiar zilele astea am citit un comunicat de presă în cotidianul Flux semnat de un cunoscut de al meu şi întâplător la foarte puţin timp m-am întâlnit cu el. Întrebîndu-l câte ceva despre comunicatul semnat de el a strâns din umeri şi mi-a zis că nu stie nimic, iar la un moment dat a oftam zicând: "iar Cubreacov ăsta le scrie şi semnează cu numele meu". Şi când mă gândesc că acest ziar este atât de citit la noi mai ales de pensionari...şi că la sate cetăţenii au acces numai la postul de televiziune Moldova 1 şi NIT care de fapt sunt ca o sită ce cerne minciuna de adevăr iar la sfârşit cu amândouă mîinile ea din movila cu minciuni şi o împrăştie cetăţenilor. Ne aflăm în această situaţie de opt ani şi încă cel puţin patru ani îi avem garantaţi să continuăm în aceeaşi formă sau chiar şi mai rău decât atât.
Lucru cel mai jalnic este că deşi rolul presei este să informeze lumea cât mai obiectiv iată că în Republica Moldova ea amploare un alt fenomen şi anume cel de a induce în eroare populaţia prin intermediul presei. În această situaţie întrebarea vine de la sine: citim presa şi acceptăm să fim amăgiţi, sau renunţăm la citirea presei cu riscul de afi dezinformaţi dar în schimb pe poziţia proprie?
Personal sunt mereu în căutarea informaţiilor noi, dar de la un timp mi s-a făcut lihamite de atâta informaţie eronată, nu mai accesez pagini de internet, nu citesc ziare şi nu privesc posturile de televiziune decât numai cele care după o lungă perioadă de timp am ajuns la concluzia că conţin în mare parte realitatea.
Bineînţeles că gândurile expuse nu sunt altceva decât părerea mea, dacă am dreptate sau ba rămâne de văzut...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu